Forum www.zamroczonaelita.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Łucznik- poradnik

 
Odpowiedz do tematu    Forum www.zamroczonaelita.fora.pl Strona Główna » Pytania i porady Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Łucznik- poradnik
Autor Wiadomość
Rojer
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post Łucznik- poradnik
Wybór rasy postaci:
Jeżeli chcemy zacząć swoją przygodę z grą ów postacią to nasz wybór powinien paść na człowieka. Dysponuje największą zręcznością z pośród pozostałych dostępnych klas oraz niemałym przyrostem punktów życia.

W ostateczności na łucznika możemy także wybrać Feline, jednak dysponuje on mniejszym atrybutem rasowym zręczności tak bardzo potrzebnej naszemu łucznikowi. Nadrabia to odrobinę większym przyrostem punktów życia aniżeli człowiek.

Pozostaje jeszcze kwestia broni: łuk czy kusza?
Łuk może jest minimalnie szybszy o kilka setnych sekundy, ale ma o wiele mniejsze obrażenia do kuszy, a że broń dystansowa jest naszą główną bronią polecam tylko i wyłącznie kuszę.
Skille Łucznika

Bardzo przyjemny dla oka poradnik autorstwa użytkownika Horkruks z oficjalnego forum 4Story oraz gracza o nicku Leniuch
i z moimi poprawkami ///Rojer

Dostępny także pod adresem: Oficjalne forum 4Story
Poradnik podzielony na 3 części - Wystrzał, Przeżycie oraz Walka


OGÓLNE


Strzał w ruchu
- "Zaatakuj przeciwnika z daleka. Możliwe podczas ruchu", skill bardzo przydatny, m.in. do lurowania sobie, nie trzeba stawać po czym wypuszczać strzale, tylko biec i "zahaczać" kolejnego mooba, przy okazji wyklucza nam się problem "Cel za blisko", ponieważ cofając się w tyl, mozemy caly czas w niego cisnac strzaly[/color] [poruszając się po okręgu- dobra taktyka na silniejszego przeciwnika][/color]

+dobre do lurowania
+uniwersalne
+dmg w miarę wysokie
+brak straty many



WYSTRZAŁ


Ostry szpic strzały- "wyrządź spore straty.", wg. mnie bardzo fajny skill, spore dmg, malutka utrata many, do tego skill ten odblokowywuje użycie następnego jeszcze mocniejszego, co w połączeniu daje śmiertelną dawkę strzał...

+szybka regeneracja
+spore dmg
+umożliwia użycie mocniejszego skilla - "ciągły strzał"




Błyskawica - "oślep przeciwnika światłem błyskawicy", wg mnie, jeden z najlepszych skilli archera do pvp, jest o tyle lepszy od przecietnych omdleń, ze przeciwnik nie widzi nic, oprócz stanu hp, many, czatu oraz pasku ze skillami etc...mimo wszystko na takim stunie nasz przeciwnik może zrobić wszystko więc należy pamiętać, aby nie stać cały czas w miejscu


+oślepia przeciwnika na pvp, przydaje się także w walce z czymś większym, "oślepiamy" takowego bossa, po czym prezentujemy resztę skilli bez utraty HP
+przydatne na wojny, kiedy umożliwiamy parę czystych uderzeń koledze z teamu, chwilowo bez utraty jego HP Smile
+można strzelać w ruchu

-ma 70% na pomyślne oślepienie przeciwnika, jest to swego rodzaju minus, ale nie zupełnie, błyskawica jednakże wchodzi bardzo często
-uderza w jednego mooba




Śmiertelna zatruta strzała - "zatruj przeciwnika i działaj przez jakiś czas", skill przydatny do pvp, ale wg. mnie dopiero na bardziej wymaksowanym poziomie, na "1", dmg jakie zabiera jest podobne do strzału w ruchu, za to zatruwa (na pierwszym poziomie, co sekundę odbiera około 5hp)przydatny szczególnie na wojów, gdy nie wejdzie strzała chaosu, wg mnie na więcej się nie przydaje, więc należy się zastanowić czy warto go podnosić


+zatrucie, bardzo przydatne w pvp
+w miarę szybka regeneracja
+dmg nawet wysokie

-szybkość z jaka nasz lucznik wykonuje ten skill jest strasznie wolny, chodzi o to, ze po wypuszczeniu "zatrutej strzały", nasz łucznik robi dłuższy ruch, można by było powiedzieć "zatruwa strzałę"
-nie można strzelać w ruchu



Ciągły strzał -Gdy strzał trafia skutecznie, nie zużywasz many i zadajesz swojemu przeciwnikowi duże obrażenia, bardzo dobry skill, dmg wysokie, jak już w opisie widnieje, nie zużywamy many, problem w tym, że wcześniej musimy wykonać SKUTECZNY ostry szpic strzały, po czym najlepiej od razu wystrzelić ciągły, ponieważ po około ¾ sekundach nie będzie już takowej możliwości, trzeb po prostu wystrzelić następny skuteczny szpic Smile


+duże dmg
+skill uniwersalny
+masakrycznie dobry do pvp
+można strzelać w ruchu

-ograniczenie spowodowane użyciem wcześniej szpicu strzały




Aluminiowa strzała - "strzelaj do wszystkich przeciwników", na tym skillu najbardziej się zawiodłem, czekałem na niego długo, miał to być pierwszy skill AoE łucznika, niestety dmg które nim zadajemy to jakieś -70% zwykłego strzału, odradzam robić, jednakże potrzebny do zrobienia "bomby próżniowej"(kolejny beznadziejny skill), a co za tym idzie, "deszczu strzał";/ Także skill trzeba robić, ale nie zasługuje on nawet na miejsce w naszym pasku na skille/potki etc...


+mimo wszystko atakuje w parę wrogów na raz
+można strzelać w ruchu

-tragiczny dmg
-długa regeneracja



Deszcz strzał - "Deszcz strzał wyrządza przeciwnikowi spore straty", zdecydowanie najlepszy skill archera, może do pvp jest troszeczkę mniej przydatny niż błyskawica (wystarczy ze przeciwnik odejdzie z miejsca w który zesłaliśmy deszcz, a nie będzie mu już wyrządzał szkód", za to w pvm, rzecz idealna, w połączeniu z "błogosławieństwem wiatru, jesteśmy po prostu maszynką do zabijania... Trwa 8 sekund przez co wróg naprawdę się napoci, żeby przetrwać śmiercionośny deszcz Smile



+maszynka do expienia
+dobry w pvp
+w miarę szybka regeneracja, bo przecież kiedy deszcz się kończy, musimy czekać jedyne 8 sekund, aby znów zadać spore straty
+przydatne na wojny, kiedy znajdujemy skupisko wrogów

-troszke zamieszanie z wystrzałem, trzeba nacelować na coś po czym kliknąć lewym przyciskiem myszy Smile
-nie można strzelać w ruchu



Strzała chaosu - "Odbierz przeciwnikowi wszystkie dobre siły.", bardzo dobry skill, przydatny na wojny oraz do pvp, w expie praktycznie nie ma potrzeby użycia, "odbierz przeciwnikowi(...)" - oznacza, że ściągamy jego wszystkie buffy


+ przydatne na wojny jak i pvp, przeciwnik typu, mag/kapłan traci połowę swoich mocy...
-długa regeneracja, ale w końcu przeciwnik, np. w pvp, drugi raz raczej buffów nie włączy...


Snajper - "wykorzystaj słabe punkty przeciwnika i zadaj mu ogromne szkody", najsilniejszy skill archera pod względem dmg, idealny do pvp, w expie średnio się sprawdza


+masakrycznie wysokie dmg
+szybka regeneracja



Bomba próżniowa - „wystrzel strzałę z bombą próżniową i wyrządź tym przeciwnikowi straty”, totalna porażka, niestety, ale potrzebny aby zrobić Deszcz strzał ;/


+skill AoE
[color=red]-tragiczne dmg
-długa regeneracja
-potrzebna do odblokowania deszczu strzał




Prowadzenie dusz - skill ten polega na wypuszczeniu w przeciwnika 3 pocisków gdzie 2 po zewnętrznych mogą trafić moby stojące obok celu. Słaby dmg i mimo ze w opisie jest podane ze strzały są zatrute nie posionuje on przeciwnika. Jako ze jest on na końcu drzewka i żaden inny skill go nie wymaga śmiało można go sobie odpuścić.tutaj akurat się nie zgodzę, na 3 poziomie jest to już 5 strzał wystrzeliwanych w kierunku wroga i jeśli wszystkie trafią w cel, DMG jest porównywalny do snajpera, więc może bardzo się przydać w pvp[i]


Chęc polowania - buff ten zwiększa procentowo na swój lvl nasz dmg z broni dystansowej, jego wada jest to ze ma owiele krótczy czas trwania niż ładowania.


WALKA

[i] wg mnie tutaj można jedynie zainwestować błogosławieństwo wiatru i szybki ruch ciała, pozostałe skille mogą być jedynie niepotrzebnymi dodatkami aby uzyskać wystarczający poziom systemu punktowego, oczywiście na początku skille walki mogą się przydać do expienia, ale później jak już mamy dobrą kusze to moby padają na 1-2 AoE, a do pvp są już nieużyteczne, ja wychodzę również z założenia, że łucznik walczy tylko na odległość i lepiej do nikogo nie podchodzić Razz


Ostrze wichury - „Poprzez Ostrze wichury zadajesz spore straty przeciwnikowi znajdującemu się w polu zasięgu ataku”, skill AoE, jest to jedyny taki skill który wykonujemy mieczem, ma małe dmg, ale w połączeniu z błogosławieństwem wiatru i trwaniem deszczu, czasami fajnie go użyć, nie wiem co widzę w tym skillu, w końcu obniża dmg o jakieś 60%, ale mi się nawet podoba...Smile


+skill AoE na miecz, w miarę dobry do expienia
-słabe dmg
-długa regeneracja skilla



Okropny krzyk - wg mnie skill którego nie potrzeba używać, powiedzmy, że uciekam przed za dużym lurem, zanim użyję tego skilla, to będę leżał na glebie Smile Robi ten swój okrzyk bardzo długo, bez efektów omdlenia, bez niczego – skill beznadziejny Smile


+szansa na ucieczkę przed moobami
+można odepchnąć, po czym zacząć strzelać z łuku

-nie zadaje dmg
-nie omdlewa
-długo trzeba czekać zanim „zakrzyczy”




Złośliwość wiatru - „Poprzez przeprowadzenie szybkich ataków przeciwnik ponosi spore straty”, jeden z podstawowych skilli używanych mieczem, nic dodać nic ująć, niezłe dmg, szybka regeneracja Smile


+spore dmg
+szybka regeneracja
+uniwersalny skill

-uderzamy w jednego przeciwnika


Rana Otwarta - „Atakujesz przeciwnika celowo tam gdzie był już trafiony, a przez to zadajesz dodatkowe obrażenia wrogowi, przez określony czas”, skill o podobnym dmg oraz regeneracji do „złośliwości wiatru”, natomiast po zastasowaniu występuje „dodatkowa rana”, o dmg co sekundę 5, na pierwszym poziomie skilla (tak samo jak trutka)


+spore dmg
+szybka regeneracja
+skill uniwersalne
+dodatkowe dmg, przez określony czas

-uderza w jednego przeciwnika


Szybki ruch ciała - „zwiększa się twoja zręczność a przez to możesz lepiej unikać uderzeń”, bardzo fajny skill, w połączeniu z błogosławieństwem, gdzie od naszych uników przeciwnik traci życie ,wychodzi zabójcza mieszanka.


+duża zręczność - „miss”
+w połączeniu z błogosławieństwem wiatru fajnie to wszystko wychodzi
+uniwersalne, sprawdza się zarówno w pvm jak i pvp



Błogosławieństwo wiatru - „Unikasz ataku wroga tak zręcznie, że on sam sobie wyrządza szkody”, jeden z najlepszych skilli archera, jak już mówiłem w połączeniu z szybkim ruchem – masakra... Idealne do expienia, w pvp, może troszeczke mniej przydatne, ale w pvm, prześwietny skill – miło jest zobaczyć połowę ekranu w dmg jakie zadajemy moobom naszymi unikami, do tego deszcz strzał i z archera – wydawałoby się, z postaci do pvp, robi się maszynka do expa


+średnie dmg, za to częstotliwość jest przepiękna
+skill uniwersalny
+maszynka do expa


-regeneruje się 14 minut, za to trwa 10


[/b]Przenikliwy zmysł [/b]- „zwiększają się szanse na krytyczny cios”, opis mówi sam za siebie, fajny skill, ale trochę krótko trwa, a do tego dłużej się ładuje niż trwa...


+większe szanse na kryta
-regeneracja dwa razy dłuższa od trwania skilla


Kontratak - „przewidujesz taktykę przeciwnika, uderzasz w jego słabe punkty i zadajesz duże straty”, średni skill, do jego użycia potrzeby jest nasz unik, co nie jest trudne przy wysokorozwiniętym szybkim ruchu ciała, średnie dmg, przydaje się trochę na pvp i pvm


+nawet spore dmg
+szybka regeneracja

-potrzebny unik


Zmylenie* - "zmniejsza się stan wartości skuteczności ataku przeciwnika"


Cytuj:
Niszczyciel broni* - „Broń przeciwnika jest przez jakiś czas nie do użycia”


PRZEŻYCIE


Boska ochrona Lapirisa – „Jesteś na określony czas nie do zranienia”, przyjemny skill, kiedy musimy jeszcze troszkę poczekać na potka, lub uciec przed czymś bez utraty hp, fajnie jest taki skill włączyć, jesteśmy wtedy nie do zdarcia, niestety działa tylko 5 sekund, ale zawsze to coś Smile


+jesteśmy przez te 5 sekund niezniszczalni
-krótko trwa...



Ucieczka - „Przychodzisz do siebie po uwolnieniu z więzów”, średni skill, rzadko używany, ale na pvp, kiedy jesteśmy pod wpływem błyskawicy etc, warto użyć Smile


+przydatne do pvp
-bez przydatności w expie, chyba że jakiś boss/moob nas omdli


Tarcza atmosferyczna - „Załatw tarczę ochronną”, przydatny buff, zawsze to troszkę więcej defa. Jest dobry, mianowicie, nie ładuje się dłużej niż trwa, a nawet przeciwnie, trwa dłużej niż się ładuje.


+buff obronny – zawsze to coś
+idealna regeneracja



Decyzja Lapirisa -”Przeciwnicy nie uważają cię za zagrożenie”, przydatny, fajny skill, zbieramy za dużo moobków – prawie padamy, używamy skilla i mooby odpuszczają dalszą gonitwę za nami Smile


+dobre przy małej ilości hp/potków
+skill dobry do pvm, zwłaszcza gdy nie mamy zbyt dużo defa, by utrzymać spot na sobie
+szybka regeneracja




Niewidzialny cień - „Oślepia wszystkie istoty żyjące w regionie przez to będziesz nierozpoznawalny dla przeciwnika”, przydatny skill, powiedzmy potki się skończyły, a do miejsca gdzie nie ma moobków jest jeszcze daleko, włączamy skill i jak najszybciej idziemy tam gdzie będzie bezpieczniej, przydatne bardzo również w pvp...wspomnę tylko że trzeba bardzo uważać na wojów i RMC, gdyż w ich obecności wszyscy nas widzą


+święty spokój od moobków na te parę sekund
+bardzo dobre w pvp



Prędkość wiatru - „Zwiększa się prędkość ruchu”, bardzo przydatny skill, sczególnie jak nie mamy żadnego środku lokomocji (bawoła, konia, renifera...), dobre też, aby szybko objechać spot lub uciec przed kimś w pvp Smile


+uniwersalny skill
+przyjemnie jest sobie szybciej pobiegać

-długa regeneracja, trwa 15 sekund, ładuje się 1,5 minuty



Sokoli wzrok - „Zrób widzialnymi na twojej mapie wszystkie wybrane potwory znajdujące się w pobliżu”, przydatny skill na niższych lvlach, lub kiedy kończymy misję i nie chce nam się już szukać moobka długo, a przy okazji objeżdżać spot.


+łatwość w znalezieniu mooba +10 minut trwania to naprawdę dużo
-na wyższych lvlach mało przydatny



Pomocna Dłoń Laprisa - jak dlamnie genialny skill który usuwa czas wczytywania innych skilli nawet teleportacji do wioski. Jedyna wada to to ze na lvl1 ma 50% szans powodzenia na 2lvl 60%[list=][/list]



Dodam jeszcze przykładowe rozłożenie skilli na [link widoczny dla zalogowanych] i [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rojer dnia Czw 1:24, 03 Gru 2009, w całości zmieniany 4 razy
Sob 1:55, 31 Paź 2009 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.zamroczonaelita.fora.pl Strona Główna » Pytania i porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin